Charakteristika oboru UMĚLECKÝ TRUHLÁŘ
Název a kód oboru: UMĚLECKÝ TRUHLÁŘ A ŘEZBÁŘ 82-51-H/02
Dosažený stupeň vzdělání: střední vzdělání s výučním listem
Délka a forma studia: 3roky, denní studium (po týdnech se pravidelně střídá teoretické a praktické vyučování)
- Obor je vhodný pro chlapce a dívky.
- Stravu škola zajišťuje, na obědy žákům přispíváme.
- Ubytování lze zajistit na internátech v Litvínově a Mostě.
- Od školního roku 2016/17 bude podmínkou pro přijetí talentová zkouška (přihlášky nutné podat do 30. 11.). Důvody pro konání talentové zkoušky jsou pouze legislativní.
Žák získá krásné, voňavé povolání s dobrým pracovním uplatněním.
Profil absolventa:
Teoretická příprava ve škole je založena na zvládnutí materiálů, technologie je obohacena dalšími předměty oproti klasickému truhlářskému oboru. Je to například výtvarná výchova, dějepis, dějiny umění a fotografování. Zvyšují se tak nároky na žáka. Odborný výcvik je zajištěn v našich dílnách v areálu školy. Dvoupodlažní dílny jsou kompletně vybaveny a umožňují nejmodernější pojetí výuky. Vzhledem k náročnosti tohoto uměleckého oboru je počet dětí ve skupině omezen na sedm žáků. Žáci pracují v odborném výcviku ve specializované odborné dílně, která je vybavena kopírovací frézkou firmy Costa. Výuka teorie i praxe je v areálu školy. Výhodu mají žáci, kteří navštěvovali LŠU nebo výtvarné kroužky. Obor umělecký truhlář je ukončen výučním listem. Vzhledem k tomu, že je naše škola v celém regionu Krušnohoří jako jediná zaměřena na umělecké truhlářství, očekáváme velmi kvalitní uplatnění našich absolventů.
Škola pokrývá svými absolventy velkou část podkrušnohorské oblasti mezi Děčínem a Karlovými Vary.
Nejlepší absolventi mají možnost pokračovat v denním nástavbovém studiu „PODNIKÁNÍ“, které je ukončeno maturitní zkouškou. Tak je umožněno nejlepším řemeslníkům samostatné podnikání při znalostech účetnictví, administrativy, výpočetní techniky a základu práv.
Co dělá a v čem se uplatní:
Absolvent oboru umělecký truhlář se uplatní při strojní i ruční výrobě, při zhotovovoání replik nábytku a při opravách starožitného nábytku.
Součásti vzdělávacího procesu jsou:
- exkurze do dřevozpracujících firem, muzeí, depozitářů
- odborné veletrhy a školení, semináře
- soutěže v oboru dřevařství a nábytkářství
- prezentace školy
- učební plán:
Názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin |
||
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
|
Český jazyk |
2 |
2 |
1 |
Cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
Občanská výchova |
1 |
1 |
1 |
Ekologie |
1 |
- |
- |
Fyzika |
- |
1 |
- |
Chemie |
- |
- |
1 |
Matematika |
1 |
1,5 |
1,5 |
Tělesná výchova |
1 |
1 |
1 |
Informatika |
1 |
1 |
1 |
Ekonomika |
- |
1 |
1 |
Technické kreslení |
2 |
1,5 |
2 |
Technologie |
3 |
3 |
3 |
Dějiny umění |
1,5 |
1 |
1,5 |
Výtvarná výchova |
2 |
1 |
1 |
Historické konstrukce |
0 |
0,5 |
0,5 |
Odborný výcvik |
15 |
17 |
17 |